Prava i obaveze
Poštovani roditelji |
||
|
Uprava škole | |
Na koji način Zakon definira ulogu roditelja?
Zakon navodi da roditelji imaju pravo i obavezu da:
-budu redovno informirani, konsultovani i da prate napredak u obrazovanju svoje djece;
-vrednuju školsko osoblje, kao naprimjer nastavnike; i
-učestvuju u donošenju odluka o pitanjima značajnim za rad škole i funkcionisanje obrazovnog sistema uopće.
OZ OSO, član 28
Na koji način se roditelji mogu uključiti?
Komunikacija s nastavnicima i školom Vašeg djeteta je od ključnog značaja za Vašu ulogu roditelja. Od jednakog značaja je i komunikacija s drugim roditeljima.
Da li znate kako su organizirani roditelji u našoj školi?
Roditelji učenika imaju pravo osnovati Vijeće roditelja čije članove oni sami biraju, a škola ima obavezu da im u tome pomaže.
Vijeće roditelja:
- iznosi stavove roditelja učenika Školskom odboru i upravi škole;
- podstiče angažman roditelja u radu škole;
- kandiduje i bira predstavnike roditelja u Školski odbor; i
- učestvuje u izradi i realizaciji odgovarajućih projekata kojima se podstiče i unapređuje obrazovni rad u školi.
OZ OSO, član 53
Roditelji, upoznajte se sa prednostima svoga učešća.
Decenije istraživanja pokazuju da, kada se roditelji uključe, djeca:
- imaju bolje ocjene i veću prolaznost
- više prisustvuju nastavi
- imaju više motivacije i samopouzdanja
- manje posežu za drogama i alkoholom
Ključ je u partnerstvu, konsultiranju i učešću. Vi sami ne možete mnogo učiniti, a isto tako ni naša škola ne bi trebala biti prepuštena sama sebi.
Roditelji u BiH doprinose promjenama. Širom BiH brojni su primjeri roditelja koji ostvaruju svoja prava i izvršavaju svoje dužnosti. Time oni pomažu poboljšanju uvjeta škole i njihove zajednice.
Roditelji su doprinijeli:
- poboljšanju školskih uvjeta i obnovi učionica i drugih školskih prostorija;
- pronalaženju donacija za školu;
- uređenju škole i školskog dvorišta;
- poboljšanju sigurnosti u okolini škole (postavljajući saobraćajne znakove i ograde, bojeći pješačke prijelaze, održavajući obuku o sigurnosti u saobraćaju);
- predavanja o štetnom utjecaju droga, alkohola i cigareta;
- u organiziranju vanškolskih aktivnosti za djecu (zabava, sportskih takmičenja i takmičenja u znanju); i
- informiranju učenika o različitim zanimanjima u sklopu procesa profesionalne orijentacije.
Djeca i sukob sa zakonom... kao i sa školom.
Kako prepoznati rizike i šta učiniti?
Velike društvene promjene, siromaštvo, izmijenjen sistem vrijednosti, učinili su da djeca i mladi odrastaju u vrlo kompleksnim i teškim okolnostima. Zabrinjavajuća je činjenica da djeca često i u sve mlađem uzrastu dolaze u sukob sa zakonom, čineći različita krivična djela.
Ponašanje djeteta na koja treba obratiti posebnu pažnju:
Ako Vaše dijete:
- prekomjerno viče i psuje
- svađa se
- ima učestale napade bijesa
- neposlušno je
- burno reaguje
- agresivno je
- ne drži ga mjesto
- ili primjećujete pojave koje se obično događaju iza leđa roditelja, kao što su:
- laganje, spletkarenje
- krađa
- upotreba alkohola
- upotreba droge
- provođenje vremena na ulici i u društvu koje Vam je sumnjivo
- agresivno je
- ne drži ga mjesto
- ili ako je Vaše dijete značajno promijenilo svoje dotadašnje ponašanje, posvetite mu posebnu pažnju!
Faktori rizika
Brojni su rizici i brojni su uzroci koji dijete mogu dovesti u različite neželjene situacije, pa i u situacije sukoba sa Zakonom. Nekima od njih može biti izloženo i Vaše dijete.
Različiti rizici povezani su sa porodicom:
- nedovoljna i loša komunikacija između djece i roditelja
- nepostavljanje jasnih zahtjeva i očekivanja od djeteta
- nepostavljanje granica u vaspitanju
- nepovjerenje roditelja u dijete i obrnuto
- loš nadzor roditelja nad djecom
- roditelj kao loš uzor svom djetetu
- neprimjereno, okrutno ili nedosljedno kažnjavanje
- česte svađe i nerazumijevanje među roditeljima
- nasilje i alkoholizam u porodici
... ali i sa društvom sa kojim Vaše dijete provodi vrijeme. Zapitajte se:
- da li se druži sa djecom koja bježe sa časova ili koja su prestala pohađati školu?
- da li se druži sa djecom koja se ponašaju nasilno?
- da li u povratku kući iz škole kasni?
- da li krije od Vas sa kime se druži?
- da li odlazi na mjesta koja ne odgovaraju njegovom uzrastu?
Obratite pažnju da li Vaše dijete:
- pokazuje slab uspjeh u školi
- nema volje za učenjem
- nedisciplinovan je na časovima
- nerado govori o školi
- ima loš odnos sa nastavnicima
- nije zadovoljno školom
- bježi sa časova
- krene od kuće u školu, a Vi saznate da nije bilo u školi
- ima veliki broj neopravdanih izostanaka
- prijeti mu izbacivanje u drugu školu ili isključenje iz škole
- sve češće govori o prekidanju školovanja
... brojni rizici povezani su i sa samim okruženjem u kojem dijete odrasta:
- nedostatak sadržaja za korištenje slobodnog vremena
- brojni negativni uzori u okruženju i u medijima
- prisutnost nasilja u okruženju u kojem dijete odrasta
- prisutnost i dostupnost alkohola, droge i oružja
Ako kod svog djeteta primjećujete neko zabrinjavajuće ponašanje i ako se ono uporno održava, ponavlja ili postaje sve izraženije, potrebna je dodatna pažnja, a ako je moguće i razgovor sa stručnom osobom.
Proveli smo anketu među našim učenicima
|